Schwarzwald

22 juli 2019 - Bad Rippoldsau-Schapbach, Duitsland

Gistermiddag arriveerden we in Bad-Rippoldschau middenin het Schwarzwald. Op de weg hiernaartoe hebben de kinderen bingo gespeeld in de auto, zoveel mogelijk departementen vol krijgen op de kaart. Dat was dus goed om je heen kijken buiten de auto en op de parkeerplaatsen!

We begonnen vandaag de dag met kaiserbrötchen en bretzels. Na het ontbijt was het tijd om de omgeving te verkennen. We tourden door de mooie omgeving, op naar Triberg, de plaats met 3 musea met de grootste koekoeksklok van de wereld! Om ons heen zagen we alleen maar klokken waar continu een koekkoek uit vloog. Na een korte wandeling om een waterval te bekijken, die toch een stuk minder indrukwekkend was dan degene die we in de Jura gezien hadden vervolgden we onze weg. We reden weer door de bossen door allemaal lieflijke plaatsjes. Bij een hooischuur schoven we aan tafel aan, onder de bomen heerlijk in de schaduw. We kregen käse und wurst salat. Na heel wat lachbuien vervolgden we onze route naar de rodelbahn waar we heel wat ritjes omhoog en omlaag gemaakt hebben. Nadat we onze review hadden gegeven over deze rodelbahn zijn we Wolfbach gaan bezoeken, een erg leuk plaatsje waar een klein stroompje water doorheen gaat. Dat gaf natuurlijk de nodige verkoeling, maar ook het italiaanse ijs dat we tegenkwamen!

Aangekomen op de camping zijn Femke, Jean en Lieve nog naar het plaatselijk zwembad gegaan om voor een uur verkoeling te zoeken. Jean en Lieve hadden het rijk voor hun alleen en hebben heel wat keren de duikplank uitgeprobeerd. Het bad was iddylisch gelegen aan de bosrand.

1. Cees:
    23 juli 2019
    Jullie komen wel in HEEL veel landen dit jaar!En Duitsland is weer heel anders als Frankrijk. Ook nu weer een leuk verhaal.En weer het nodige beleeft. Opa en ik hebben vlak in de buurt op een camping gezeten dit jaar.Zoek maar eens op de kaart naar Wildberg, tussen Calw (heel mooi plaatsje)en Nagold. Zijn benieuwd naar het volgende verhaalxxx