Laatste dag in Frankrijk

21 juli 2019 - Saint-Aubin-le-Monial, Frankrijk

Gisteren genoten van de laatste dag in Frankrijk op een hele leuke camping in een ontzettend mooie regio. Voor de laatste keer naar Bourbon l'Archambault geweest. Rondgeslenderd op de zaterdagochtend markt en het plaatsje nog eens bekeken, samen met Jean, Lieve bleef op de camping om te tekenen. In de middag heerlijk onze boeken uitgelezen en de kids hebben het zwembad weer onveilig gemaakt. Na het eten was het tijd om de spullen op te ruimen voor vertrek en mochten Jean en Lieve beiden nog op het paard Brennes. We waren klaar voor een tocht rondom het dorp. Eerst Lieve op Brennes eerst in stap en later in draf. Amigo voorop! In het dorp kreeg Brennes veel aandacht van kinderen die hem wilden aaien. Na het dorp sloeg Amigo op tilt aangezien hij een jong katje had gevonden. Lieve en Charlotte (dochter van eigenaren) hebben we achtergelaten bij het katje. Jean ging te paard en had al vlot de slag te pakken. Na een mooie wandeling door de velden kwamen we weer bij de camping. Jean mocht Brennes borstelen, aftuigen en naar de wei brengen. Lieve en Charlotte waren inmiddels  met het katje gearriveerd. De eigenaren gaan kijken of het katje op de camping zal blijven, het lijkt wel of het blind is.

Na dit avontuur werd er nog weerwolven gespeeld met alle kinderen van de camping, maar toen de kerkklok  tot twee keer toe 10 uur sloeg werd het stil.

Deze ochtend waren we Lieve kwijt maar ze was al snel gevonden, bij het katje dat ze Poekie  genoemd hebben. Na een lekker ontbijt met het lekkerste stokbrood en niet de éclairs te vergeten uit Frankrijk van de boulangerie in Ygrande werden we uitgezwaaid op weg naar het Zwarte Woud...

1. Ted en marlies:
    21 juli 2019
    Adieu la France. Bedankt voor de mooie kaart. Volgens mij hebben we de vulkanen niet wakkergemaakt. Jean veel tekenplezier. Op naar de riesenschnitzels.