Terugreis

1 augustus 2021 - Pouilly-en-Auxois, Frankrijk

Zondag 31 juli

Voor het eerst de wekker deze vakantie. Femke en Pim staan om half 8 op om de vervangende auto in Nimes op te halen. Bij de receptie halen we de elektrische auto op die afgelopen nacht een beetje heeft bij kunnen laden. Het wordt een spannende rit, want Nimes is 200 km heen en terug en zoveel kilometers heeft ie nog net op de teller...

We bereiken na anderhalf uur zuinig rijden Nimes en hebben al snel onze Volvo. Femke keert terug naar de camping om daar nog een paar dingen te regelen en Pim rijdt op de meest eco en zuinige manier terug.

Op de camping aangekomen hebben Jean en Lieve echt alles al ingepakt. We zijn dus al heel snel klaar voor vertrek!! Pim keert ook verrassend snel terug met de laatste broden van de boulangerie uit het dorpje, dus we kunnen gaan.

We belanden eind van de middag op de camping in Pouilly-en-Auxios. We zetten ons kampement op en zoeken iets om te eten.

Het wordt een Amerikaanse gelegenheid, Ritchie's restaurant. Het is een unieke ontdekking met zeer vriendelijke eigenaar die via internet een cursus Nederlands heeft gevolgd. We besluiten binnen te zitten en begeven ons echt in Amerika. We ontmoeten Fransen uit Dijon die ons nog tips geven voor de volgende dag en Pim krijgt na afloop een gratis kopje koffie mét het liedje "1 kopje koffie" dat door het hele restaurant wordt afgespeeld. Kortom een zeer bijzondere avond zo met z'n vieren.