Dijon

2 augustus 2021 - Dijon, Frankrijk

Maandag 2 augustus

Vandaag brengen we een bezoek aan Dijon. Eerst douchen we ons allema uitgebreid en daarna gaan Lieve en Femke de plaatselijke bakker bezoeken om te bekijken welke broden ze zullen uitzoeken. Na een lekker ontbijt rijden we via het canal du Bourgogne (de 3 km lange tunnel begint bij onze camping) naar Dijon. Het is een prachtige route met leuke huisjes en sluisjes.

We zoeken een parkeergarage en vinden een hele bijzondere, die we wel 3 keer in en uit gaan. We volgen in de stad de uiltjes route, drinken wat op terrasjes en bezoeken het mooie museum des Beaux arts. Zeer de moeite waard!

Na heel wat kilometers gelopen te hebben doen we onze boodschappen buiten Dijon en gaan terug naar de camping.

We vervangen onze campingkleding en korte broek voor een wat warmere outfit zodat we voor deze laatste vakantiedag in Frankrijk een restaurantje kunnen opzoeken. Het wordt een bekende in Commarin, vlakbij het kasteel. Pim neemt vooraf zijn favoriete escargots, Femke neemt eieren op Bourgondische wijze en Jean neemt ook een Bourgondisch vleesvoorafje. Lieve houdt het even voor gezien. Als hoofdgerecht gaan Lieve en Femke aan de boeuf bourguion, Pim aan het zwijn en Jean aan het konijn. Een nagerecht slaan we over, want onze magen zijn goed en genoeg gevuld.

We rijden via de pittoreske route terug naar de camping, waar de kids naar het Wi-Fi punt verdwijnen en Pim en Femke in hun boek.