Avignon

31 juli 2021 - Avignon, Frankrijk

Zaterdag 31 juli

Vandaag zijn we op stap geweest met de elektrische auto naar Avignon. Eerst nog wat telefoontjes gepleegd naar de ANWB voor de vervangende auto en toen op stap via de pittoreske (nieuw woord voor de kinderen) route. Het is meteen een nieuwe beleving om volledig elektrisch te rijden!

We parkeren om onze bekende parkeerplaats en lopen de brug over en bewonderen het uitzicht op de beroemde Pont van Avignon! Daar worden we gebeld door de ANWB dat we zondag onze vervangende auto in Nimes kunnen ophalen, beter kan niet.

We lopen de stad in en genieten van muziek, warmte en zuid Franse sferen. We bekijken het palais des papes, de tuinen, het uizicht, theatergroepjes en de vele winkeltjes. Lieve koopt een stel broeken bij een leuke winkel en Jean past er daar een hele hoop zonder succes. We vervolgen onze weg naar de theaterwijk en drinken daar wat op een terrasje langs het kanaaltje.

Dan wordt het laat en gaan we op zoek naar een leuk restaurant. Lieve heeft iets leuks gevonden, dus schuiven we daar aan en eten een heerlijke franse maaltijd. Als we een dikke regenwolk zien aankomen, besluiten we naar de auto te gaan en tijdig keren we terug naar de camping.