Feldberg

24 juli 2019 - Feldberg (Schwarzwald), Duitsland

We begonnen de morgen met een ochtendwandeling naar het dorp. Verse broodjes bij de bakker en verse vleeswaren bij de slager. Na een goed ontbijt vertrokken we met de auto naar het zuiden van het Zwarte Woud. Via de koekoeksklok dorpen, waar we heel hard koekoek riepen naar de Chinezen die druk inkopen aan het doen waren, belanden we in Feldberg.

Om een nog betere bodem te hebben voor de toch der tochten in de bergen van het Schwarzwald nemen we nog een stuk Schwarzwalderkirsch torte bij een gezellig café met mooi uitzicht.

Daarna nemen we de bergbahn naar boven, waar we vanuit een toren prachtig panorama hebben en kunnen tot aan Frankrijk (Mont Blanc) en Zwitserland (Zürich) kijken, als het helder weer is. We vervolgen onze weg en klimmen eerst nog verder omhoog om vervolgens via rotspaden te dalen waar we de eerste berghut aantreffen. We bekijken de vele oude skies die aan de schuur hangen en beklimmen de volgende berg, achter deze berg ligt weer een hut. Via een alpenweide zakken we weer naar beneden en volgen weer een rotspad. Na een uur wandelen vinden we weer een berghut waar we onze benen laten rusten en ons zelf verwennen met apfelstrüdel en koude drankjes.

Na een heerlijke rustpauze vervolgen  we onze weg naar een prachtig meertje gelegen in het dal tussen de bomen. Vanwaaruit moeten we nog een enorme klim maken naar het dalstation waar we begonnen zijn. Jean liep deze wandeling zonder sokken in zijn schoenen, omdat hij dacht dat het maar een kort wandelingetje zou zijn.

Heel veel stappen verder komen we 's avonds aan bij de auto. Iedereen helemaal voldaan van een bijzondere wandeling.

We stappen voldaan in de auto en kletsen de hele weg terug naar dr camping, we besluiten in het gezellige plaatsje Wolfach een tafeltje te nemen en daar de dag met een Duitse maaltijd af te sluiten.