Off the road

20 juli 2021 - Léoncel, Frankrijk

Maandag 19 juli

Eerst eens rustig ontbijten met frans stokbrood en het kabbelend beekje onder ons. Na het ontbijt heeft Lieve de route naar een grote hypermarche opgezocht, want er moeten natuurlijk franse waren ingeslagen worden.

In de hypermarche liggen natuurlijk allemaal lekkere dingen die mee moeten, dus na een uurtje vertoeven vervolgen we onze weg met een ijsje in de hand naar de camping. Via de open ramen snuiven we de lavendelgeur van de velden op.

Op de camping gaat Lieve haar nieuwe pennen en potloden proberen, Jean zijn tijdschrift aan het lezen om weer wat nieuwe kennis te vergaren en Pim en Femke verkennen de beek. Deze is prachtig en stroomt door uitgesleten rotsen omlaag.

Na een lunch met nieuw ontdekte franse lekkernijen pakken we onze auto voor een tocht door de bergen. Als eerst heeft Pim een verrassing voor Jean: een mierenshop in de bergen op 1100 meter hoogte. Lieve gaat voorin om misselijkheid te voorkomen, dus we gaan via haarspeldbochten naar de top. Het uitzicht is prachtig en de desolate plek ook van de mierenshop, helaas niemand te bekennen aldaar. Lieve rent de berg op voor een yogamoment waarna we de weg vervolgen naar een klein skigebied. Vandaaruit nemen we een hobbelig weggetje om naar de top van de berg te rijden. Jean en Femke stappen uit om de weg te verkennen of we met onze Landrover verder de weg af kunnen. Dat lukt! Met een prachtig uitzicht en een groene salamander die ons voorop gaat.

De weg wordt al snel rotsachtig met steile momenten. Na een tijd bereiken we het dal en vinden we dat we na deze enerverende rit wel onze eerste diabolo van deze vakantie verdiend hebben.

Het is een prachtig gelegen terras (met veel vliegen) vlakbij een abdij, die we later verkennen.

Na een tijdje vervolgen we de terugreis met dit keer Jean voorin en is het op de camping tijd om de zwaardvis te bereiden. Kok Pim staat aan het roer van de keuken deze avond met Jean aan zijn zijde als uiensnijder en Lieve als salademaker. Zo draaien ze samen een heerlijke maaltijd in elkaar. Met een frans dessert na, genieten met een lampje van de stilte van de Vercors...

1. Ted en marlies:
    20 juli 2021
    Klinkt goed. Prachtige wandelomgeving. Mooie foto's. Groetjes.
  2. Femke Haest:
    21 juli 2021