Luierdagje

21 juli 2021 - Léoncel, Frankrijk

Dinsdag 20 juli

Vandaag hebben de kids uitgeslapen, waarna Lieve de dag begon met een frisse duik in het zwembad. Pim en Femke nemen een drankje op het terras en ploffen neer in heerlijke stoelen met een prachtige uitzicht op de Vercors. Na wat luieren gaan we terug naar de caravan om een soort van te ontbijten rond het middaguur. We vervolgen de dag met lezen, zwemmen in het zwembad (behalve Pim) en luieren. Aan het eind van de middag hebben we genoeg van het luieren en trekken we de wandelschoenen aan en gaan eerst door het riviertje naar de overkant en lopen een mooie route naar Barbières. Daar drinken we een sirop op het terras van een oud barretje waar ze iedere dag een plat du jour bereiden.

Na de verfrissing lopen we via de weg terug naar de camping en gaan we bedenken wat we voor het avondeten zullen maken. Het worden merguez worstjes met paarse bloemkool en gebakken uitjes met champignons.

Lieve heeft de afwasbeurt en bekijkt al afwassend ondertussen een nieuwe aflevering van haar favoriete serie.

Na een frisse douche valt de avond in en zoeken we allemaal ons bed op. In ons bed krioelt het ondertussen van de mieren, die moeten we dus eerst weg bonjouren voordat we kunnen gaan slapen.