Vercors roadtrip

21 juli 2021 - Léoncel, Frankrijk

Woensdag 21 juli

Vandaag is het tijd om de Vercors verder te ontdekken. Dus we stappen onze auto in met als eerste stop Chabeuil. Een schattig plaatsje waar Jean en Lieve in de supermarkt hun vakantiegeld besteden en wij postzegels vinden bij het postkantoor. Via een slakkenkwekerij die helaas niet meer bestaat rijden we het gebergte van de Vercors in, via prachtige vergezichten bereiken we uiteindelijk Beaufort-sur-Gervanne. Daar vinden we een restaurant annex camping met een tuin met tafeltjes en stoeltjes. We ploffen in de schaduw neer en genieten van franse sferen en heerlijke gerechten. Na een aantal uur vervolgen we onze weg verder en rijden via rotsige weggetje de berg omhoog. Onderweg wordt de lier uitgetest door Jean en Pim, met succes!

We rijden door de gorges de l'omblèze en parkeren langs de weg om verkoeling in de ijskoude rivier te zoeken! Jean zijn schoenen blijken waterdicht en broek idem dito. Lieve laat het niet op zich zitten en gaat uiteindelijk volledig het water in. Na deze verkoeling nemen de weg terug naar de camping, waar iedereen moe en voldaan de rust opzoekt.