Hoe verder met de auto??

12 augustus 2020 - Étréham, Frankrijk

Maandag 10 augustus

Vandaag zou het verlossende antwoord komen dat onze auto gereed zou zijn. Om 11.00 uur zitten we ingepakt en wel te wachten op het verlossende telefoontje, we blijken tot 14.00 uur te moeten wachten. De kids maken gretig gebruik van het WI-FI punt, Jean kijkt naar filmpjes van mieren en Lieve is vooral te vinden op het Harry Styles kanaal.

Na weer een tijd wachten en een aantal smoothies en ijsjes verder gaat Femke maar weer eens bellen. Nog steeds niks bekend, we raken het wachten wat beu. Ondertussen regelt Femke een tijdelijke huurauto en worden we om 15.30 uur opgepikt op de camping. En zo zijn we om 16.00 uur de trotse, tijdelijke, eigenaar van een Franse!!! Citroën C3. Heerlijk om weer even rond te kunnen touren, daar maken we dus ook gretig gebruik van. We gaan Caen eens van dichtbij bekijken. Het is rustig in de stad en zo slenteren we wat door de straten en proeven we de sfeer. Femke en Lieve kopen bij een winkeltje wat nieuwe haaraccessoires en Lieve een mondkapje dat wat beter zit in verband met haar hoortoestellen.

We touren via de Carrefour, waar Jean zonder Monin siroop heeft kunnen vinden, terug via de kust. In Courseulles-sur-Mer vinden we hele leuke brasserie met Monin siroop op de kaart! We krijgen een tafeltje buiten maar moeten al snel naar buiten in verband met de regen. We hebben een heerlijk diner met steak en verse vis. Ook de desserts waren heerlijk! We zijn uiteindelijk de laatste die vertrekken en rijden naar onze camping om voldaan in slaap te vallen.

Groetjes van de Tardis familie