Bretagne

12 augustus 2020 - Étréham, Frankrijk

Dinsdag 11 augustus

Vandaag gaan we toch een stukje Bretagne proeven, dat stond uiteindelijk toch op ons programma! Dan maar met de auto op en neer.

We pakken onderweg in een schattig plaatsje als ontbijt een croissantje en ander lekkers. Het waren de lekkerste croissantjes ooit!

We starten Mont-Saint-Michel. We besluiten om niet naar binnen te gaan in verband met de drukte. We nemen een zijweg waar Pim, Jean en Lieve dichterbij richting de rots lopen om een indruk te krijgen. Femke blijft wachten bij de auto, zij heeft het fenomeen tijdens haar studie al eens gezien.

Na de granieten rots rollen we Bretagne in en zijn we onder de indruk van de kustlijn van dit departement. Na iedere bocht wat een verrassing.

We stoppen bij Rothéneuf en bezichtigen een grote rots waar een dofstomme priester vanaf 1870 20 jaar gewerkt heeft aan het uithouwen van 200 beelden en figuren in deze rots. Ieder zoekt zijn lievelings figuur.

Bij Saint-Malo stappen we uit om deze vestiging te bezichtigen, maar ook hier drukte!! We lopen dus over de vestigingsmuur, kijken uit over het mooie strand en lopen weer terug naar de auto. Vanuit Saint-Malo rijden we over de stuw (met bizarre gezichten over de slikken waar zeilbootjes scheef liggen in verband met eb) naar Dinard. Vanuit Dinard rijden we naar Lancieux, een mooi badplaatsje. We zijn te laat voor ee lunch en kopen uiteindelijk bij de slager een stuk pizza.

We stappen de auto weer in, op naar ons laatste punt in Bretagne: cap Fréhel. Een magnifiek punt met prachtige kliffen. Helaas laten de papegaaiduikers het afweten en kunnen we er geen één ontdekken. Na een rondwandeling rijden we terug naar de camping en zien we in de verte enorme regenbuien met veel wind.

Op de camping maken we een heerlijke salade met vis, eieren en Pim neemt een hamburger erbij.

Zo sluiten we een heerlijke dag af en zoeken we om 22.30 uur onze bedden op.