Tocht over de vulkanen

12 juli 2019 - Saint-Aubin-le-Monial, Frankrijk

Salut!,ย

Ongeveer 112 km lang kregen we vragen van Jean of van alles en nog wat. Dan was het effe stil en dan kwamen de vragen weer. ๐Ÿ˜….

Toen we er eenmaal waren ging Pim effe naar de toilet en wij gingen naar een informatie punt. Eerst kreeg je allemaal voorbeelden over wat voor stenen er allemaal waren. ๐Ÿ—ฟ

Een eindje verderop lagen de vulkanen die we gingen beklimmen. Toen we daar waren begon de wandeling met de eerste stenen, alle tassen vol. Als je goed keek zag je soms mineralen zitten of kristallen.ย

De eerste top was bereikt! Het was een stijle klim, waarmee je met een trap, van houten balken omhoog ging. Ook naar de 2de en ook de laatste top ging het flink omhoog. โฌ†๏ธ.ย

Toen we de 2de top bereikte hebben we effe water gedronken ๐Ÿ’ฆ. Toen we omlaag gingen moest je over allemaal steentjes en zand. Als je iemand "WOHAH" hoorde roepen wist je gewoon dat het mama was die uitgleed over de steentjes.ย

Eenmaal helemaal gedaald hebben we een broodje gemaakt en wat gedronken. Daarna zijn we gewoon rustig verder naar de auto gelopen. En zijn in een dorpje verder op een ijsje gaan eten. ๐Ÿฆ.ย

Mama en Pim wouden nog effe naar een huisje kijken, en nu weten we dat Jean NEVER OF EVERย naar Frankrijk gaat verhuizen en dat hij dan bij papa gaat wonen. ๐Ÿ˜….ย

In de auto reis naar de camping hebben we het over een crisis gehad, over politie agenten, over geheime kelders en zoiets dergelijks, over drugsdealers etc.ย

Op de camping hebben we effe gedoucht en daarna gingen we pizza eten die de eigenaren hadden gemaakt.

Toen was de lange, maar gezellige dag afgelopen ๐Ÿ˜ƒ.

Groetjes Lieve en tot de volgende keer ๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹

Fotoโ€™s

1. Ted en marlies:
    12 juli 2019
    Nou Lieve, dat was een heel verhaal. Weer veel gezien en beleefd. Heel veel groetjes aan allemaal.
  2. Cees:
    14 juli 2019
    Wat een spannend en uitvoerig verslag van een ontdekkingstocht in de bergen van de Auvergne. Leuk hoor Lieve! Liefs Oma&Opa