Roadtrip door Vercors deel 2

25 juli 2021 - Barbières, Frankrijk

Vrijdag 23 juli

Vandaag nemen we een andere route door de Vercors en we starten bij Saint-Nazaire-en-Royans. Een prachtige plaats waar onze route start. Via Combe Laval rijden we door tunneltjes en langs afgronden door de Vercors heen. We komen dan uit bij La-Chapelle-en-Vercors. In dit plaatsje stoppen we en vinden we een creperie met heerlijke galettes en diabolo's. We vertoeven een aantal uur op het terras en wandelen dan terug naar de auto. Vandaaruit vervolgen we onze weg naar Villard-de-Lans met een omweg door de bossen van de Vercors en mooie vergezichten. Vanaf Villard nemen we gorges de la Bourne, een prachtige gorges. We maken een stop om een gigantische waterval te bekijken en stoppen bij een camping om een duik in de rivier te nemen, het blijft bij pootje baden, want het water is ijskoud!! Na het pootje baden en dutjes doen langs het water vervolgen we onze weg terug naar de camping.

Daar luieren we verder, zwemmen nog in het zwembad, eten nog wat over is in de koelkast en ruimen alvast op voor ons vertrek de volgende dag. Een potje skipbo moeten we eerder beëindigen in verband met de harde warme wind. Het belooft een warme lange nacht te worden...