Oostenrijkse bergen

30 juli 2018 - Spital am Pyhrn, Oostenrijk

Bij aankomst in Spital am Pyhyn hebben we na ons diner eerst de omgeving verkend. We zijn de heuvels ingereden en ontdekten een blotevoetenpad. Dit 1,2 kilometer lange pad vol met hindernissen en naakt slakken hebben we getrotseerd. Het voelde af en toe wat onwennig maar Jean wil nu nika liever meer dan op blote voeten lopen. Met zachte voeten hebben we op het zonneterras van het nabijgelegen Jausenstation een ijsje genuttigd en van de zonsondergang genoten. Na een diepe nachtrust met veel berglucht in onze longen en zachte voeten waren we klaar voor de Oostenrijkse bergen. Als opwarmmertje zijn we met de stoeltjeslift ophoog gegaan en per bobslee via een 1,2 kilometer lange baan oplaag gezoefd. Hierna waren we op en top klaar voor de tocht der tochten. Beginnend op 634 meter hoogte zijn we via 500 trappen tellende route door de dr. Vogelsangklamm naar 1463 meter geklommen. Ook wel genoemd de drie huttenwandeling, aangezien je langs 3 almen komt waar je kunt bijkomen en je natje en droogje kunt nuttigen. Dat natje was nodig gezien de enorme klim maar ook de hoogtezon die goed aan het schijnen was. Na het bereiken van de top moesten we 800 meter dalen. Gelukkig kwamen onze wandelstokken goed van pas want het was steil en rotsachtig. Moe maar voldaan kwamen we op de parkeerplaats en hebben we onszelf in het dorp Spital a. Pyhrn op ijs getrakteerd. Een kleine boodschap bij de spar waar de kids van hun zakgeld de Milka chocolade hebben ingeslagen reden we tevreden terug naar de camping.
Op de camping konden de voetjes van Pim en Femke omhoog want Jean en Lieve maakten het diner. Het werd groentenschotel a la Lieve en gegrilde worstjes a la Jean. Het smaakte heerlijk!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ted en marlies:
    31 juli 2018
    leuk om jullie zo te kunnen volgen. Mooie tocht door de Klamm. Hebben jullie geen spierpijn van al die trappen? Zijn benieuwd naar het vervolg. Groetjes.