Duitsland, nog even als afsluiter: de rodelbaan

14 augustus 2018 - Deggendorf, Duitsland

Na een dag in de auto van Kroatië naar Oostenrijk, waarbij we ook nog een klein stukje Bosnië-Herzegovina hebben gereden, hebben we op maandagavond 13 augustus weer overnacht op de camping in Spital am Pyhrn. Op deze camping hebben we op de heenweg ook gestaan.

De volgende ochtend rijden we meteen verder naar Duitsland, een kleine 2 uurtjes rijden naar onze plek van bestemming: Deggendorf. We komen aan op een boerencamping, waarbij Jean en Lieve meteen als een blok vallen voor een schattig klein poesje. Die zijn we dus voorlopig even kwijt.

Pim en ik zoeken een mooi plek met uitzicht op de omgeving. We zijn snel geinstalleerd en besluiten de omgeving te verkennen. De weg naar een rodelbaan is snel gevonden. Jean, Lieve en Pim racen naar beneden en kijken wie er het snelste is. Femke heeft hier minder behoefte aan en blijkt de langzaamste te zijn.

Na een dag van vermaak rondom de rodelbaan keren we tevreden terug op de camping, maken een lekkere maaltijd en horen we uitgebreide verhalen over de kleine poes (JeaLie genaamd). Na de maaltijd maken we nog een nachtelijke wandeling in het bos nabij de camping op zoek naar wilde zwijnen. Nadat we heel wat enge geluiden hebben gehoord (stenen gooien door Pim) besluiten we om terug te keren naar ons nestje, omdat het nu wel heel eng wordt!
Die nacht wordt er gedroomd van allerlei gevaarlijk dieren; beren, zwijnen, mossels, slangen enzoverder...