Corrèze

17 augustus 2020 - Brivezac, Frankrijk

Maandag 17 augustus

Na heerlijk uitgeslapen te hebben, zijn we de auto in gestapt en EN ROUTE gegaan. Een boulangerie was moeilijk te vinden, dus het werden uiteindelijk croissantjes en pain au chocolats van de supermarkt. Deze hebben we op een bankje in een mooi dorpje gegeten. Daar bleek ook een geologisch museum te zijn wat we van binnen bekeken hebben. Lieve draaide nog een mooie munt voor haar collectie.

Via een route met mooie rode dorpjes komen we in een leuk stadje aan: Brive-La-Gaillarde. We slenteren rond in leuke straatjes en ploffen neer op een terrasje waar we genieten van een Franse lunch.

Met buikjes vol wachten de kinderen voor de deur van een Comic winkel, maar de deuren blijven gesloten. Dus verder op pad, naar Travessac. De enige verticale leisteengroeve in Europa. PRACHTIG!

Na een rondleiding en uitleg vervolgen we onze route naar Aubazine. Hier wandelen we langs een waterkanaal dat monniken in de 13e eeuw hebben aangelegd. Het is een forse wandeling na zo'n dag, maar wel heel bijzonder.

Na een ijsje op het marktplein bij terugkomst rijden we naar de camping, waar we bij kaarslicht onze spaghetti eten.

Nu nog even bij het wifi punt en dan naar bed!

Groetjes de Tardis Family

1. Cees:
    17 augustus 2020
    Indrukwekkend zijn die verticale leisteenformaties! Top.
    De overige foto's maken nieuwsgierig om daar zelf eens een kijkje te gaan nemen.
  2. Femke Haest:
    18 augustus 2020
    Heel veel mooie en interessante geologische verschijnselen hier! Iets voor jullie voor volgend jaar
  3. Ted en marlies:
    20 augustus 2020
    Prachtig foto's. Mooi gebied.