Ontdekkingstocht

10 juli 2019 - Saint-Aubin-le-Monial, Frankrijk

Vandaag zijn we op ontdekkingstocht gegaan in onze omgeving. Eerst op zoek naar een boulangerie. Deze vonden we in een nabij gelegen plaatsje Ygrande. Ook wel door ons omgedoopt tot zwaluwdorp. Overal zagen we nestjes en het zag zwart van de zwaluwen boven ons hoofd. We vonden een boulangerie met brood te kust en te keur. We zullen de komende dagen heel wat gaan uitproberen.

Na een heerlijk ontbijt zijn we vertrokken richting Montlucon.  Onderweg zijn we in het mooie plaatsje Hérisson gestopt en hebben de oude kasteel ruïne beklommen, daarboven hadden we een mooi uitzicht op het dorpje. Na het bezichtigen van het dorpje zijn we verder gereden naar het Canal du Berry.

Het werd steeds warmer en langzaamaan lunchtijd. Aangezien de fransen tot 14.00 uur lunchen was het opschieten geblazen, dus vertrokken we naar Montlucon. Met veel mazzel kregen we een parkeerplek onderaan de middeleeuwse stad en aten we op een lieflijk pleintje een gauffre en Lieve bestelde haar diabolo pomplemousse, Jean zijn coca, Femke haar orangina en Pim een rosé.

Nadat de buikjes gevuld waren, was het tijd voor de boodschappen.

Op de camping weer terug hebben we met z'n allen een duik genomen in ons privé zwembad.

Nu genieten we van de ondergaande zon...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lieve: