Lieve haar verhaal verhaal over Macedonië 🇲🇰

8 augustus 2018 - Kalishta, Macedonië

Hoi 😁,
Dit is mijn nieuwe verhaal! 😊
We hadden gister een bijzonder dagje !we zaten lekker aan het water en Jean ik en zitten in de hangmat tussen twee bomen 🌳🌳. En opeens zegt Pim dan: JEAN LIEVE!!! schoenen aan doen!!🤯
Waar gaan we heen dan? Vraag ik.
We gaan boodschappen doen...🛒
En trek je schoenen aan waar je op kunt lopen! Roept mams ineens vanuit de caravan.
Hmmm dit is vreemd..... 💡want ik kon gewoon lopen op slipper in de stad Belgrado....
Dus we zaten in de auto met onze schoenen natuurlijk aan. (Met de tig duizende vragen van Jean). Ehm...
We komen aan en we kijken naar een bord waar je watervallen kunt zien.
Pim ruilt nu effe wat geld.💱.
En we gaan lopen...
Opeen gegeven moment lopen we langs een familie die gewoon effe op straat zit voor hun huis. 🏠
We lopen verder en twee honden volgen ons (een witte) en (zwarte) we hadden de witte Thomas genoemd en de zwarte Bob.
Ze bleven ons maar volgen we liepen helemaal verkeerd berg op de meest onmogelijke route en dan maar berg af 🔽🔼. En dan denken we laten we maar terug gaan. Lopen. He kijk een bord waar de watervallen op staan!! We lopen er heen (de honden volgen ons nog steeds) we mochten naar binnen en in het begin zie je hele mooie water vallen!
We jagen de honden weg! Hehe denkt Jean ik krijg geen hondsdolheid 😂 weer heel veel vragen over hondsdolheid.... We gaan terug naar de auto lopen. En dan zien we een man die zijn hout aan het hakken is we blijven dan effetjes kijken. En dan vraagt ie of we het willen proberen? Ja tuurlijk willen we dat! We deden eerste een poging met de bijl en hij had ook een soort spijker die je er met een hamer in moest slaan!🔨. Mama vroeg waarom iedereen bergen met hout hakt: het is daar heel koud in de winter. En er ligt een meter sneeuw de kinderen gaan skiënt naar school er worden speciale wegen aangemaakt in de sneeuw om te skiën en dan is ook carnaval!
We zitten weer in de auto. We gaan naar Struga. Pim en Jean hebben heel veel polo's gekocht en Jean ook t-shirts (wat niet erg gebruikelijk is) mama en ik hebben twee polo's. We hebben heerlijk gegeten 4 maaltijden en 4 drankjes was volgens mama 17 euro.
We gaan naar huis. En deze heerlijke dag is afgesloten. Het volgen de avontuur begint in Albanië!
Groetjes LIEVE 😊🤩💩😽

1. Cees:
    9 augustus 2018
    Weer een interessant en mooi verslag van jullie vakantie. Wat een tocht naar de watervallen was dat zeg. En een leuke ontmoeting. Met spanning wachten op jouw verhaal uit Albanië. Liefs Oma&Opa
  2. John:
    9 augustus 2018
    Wat een schrijfster, die meid.
  3. Ted en marlies:
    9 augustus 2018
    Heeft mama dat schrijven van jou geleerd? Mooi verhaal. Zo beleven wij jullie vakantie ook mee. Elke dag is voor jullie weer een verrassing. Groetjes van ons.