Dagje strand

9 augustus 2020 - Colleville-sur-Mer, Frankrijk

Zaterdag 8 augustus hebben we een dagje strand gehouden. Jean wilde nu wel eens heel graag zijn kleine houten surfplank uitproberen. Dus daar gingen we ieder met een rugzak met handdoeken, flessen water en bikini of zwembroek. We wandelen door het moie achterland van Normandië naar de kustlijn. We probeerden een afslag eerder bij een oude kerk al naar beneden af te dalen, maar helaas we moesten terug weer omhoog. We vervolgen onze weg, met de surfplank in de aanslag en komen uit op een heerlijk zandstrand. DE wens van Jean voor deze vakantie. Dus eerst surfen, dan zwemmen en daarna vooral heel veel graven. Lieve wordt op allerlie manieren ingegraven. Vele uurtjes later gaan we terug, want onze buiken beginnen te rammelen. We hebben in de middag een heerlijk stukje appeltaart op, die nu wel verteerd is.

We vervolgen onze weg terug en komen bij een caravan die, blijkt, heerlijke hamburgers te verkopen!! Die gingen wel in. Met de buikjes vol weer genoeg energie voor het vervolg van de wandeltocht.

Aangekomen op de camping spoelen we het zout af en nemen we als dessert nog een appeltaartje. Daarna wordt het langzaam donker en zoeken we allemaal ons bedje op.

Femke en Pim